welkom online ticketshop
Wij hebben voor Rijksmuseum Twenthe binnen hun huidige website een responsive online tijdsloten- en ticketshop ontwikkeld, waarbij bezoekers snel en eenvoudig zelf online tickets kunnen kopen.
uitdaginguitdaging
Het bestel- en betaalproces voor museumtoegang automatiseren en een tijdslot registratie ontwikkelen voor het Rijksmuseum Twenthe.
vooruitgang
Met moderne technieken hebben we een online tijdsloten- en ticketshop ontwikkeld vanuit waar de bezoekersaantallen van het museum zijn te reguleren.
impact
Een flexibel en schaalbare online shop, waarbij bezoekers zelf hun gewenste tijdsloten en entreetickets kunnen kopen.
uitdaging
Rijksmuseum Twenthe stond voor verschillende uitdagingen. Door het Coronavirus mocht het museum maar een beperkt aantal bezoekers toelaten. Om de bezoekersstromen te kunnen reguleren, was een tijdslot registratie wenselijk. Daarnaast wilde het museum het aantal administratieve handelingen verminderen en verder professionaliseren. Zo ontstond de wens om zowel het bestel- en betaalproces als de tijdslot registratie voor museumtoegang te automatiseren.
Aan SST de uitdaging om middels moderne technieken een betrouwbaar, schaalbaar en flexibel tijdsloten- en ticketsysteem te ontwikkelen binnen de bestaande centrale beheeromgeving van de website. Binnen deze omgeving moesten bezoekers snel en eenvoudig zelf online tickets kunnen kopen. Daarnaast kregen we de vraag een API-koppeling te realiseren met het e-mail- en CRM-systeem Clang, zodat vanuit daar volledig geautomatiseerde opvolg en marketing campagnes kunnen worden verzonden.
vooruitgangvooruitgang
Door de responsive online tijdsloten- en ticketshop te ontwikkelen binnen de huidige website van Rijksmuseum Twenthe, kunnen bezoekers nu snel en eenvoudig zelf online tickets kopen.
Om erachter te komen wat de benodigde functionaliteiten waren van de online shop, hebben we vooraf een functioneel onderzoek verricht. Aan de hand van de informatie uit het vooronderzoek, hebben we met de modernste technieken een geavanceerde architectuur neergezet. Met die basis hebben we een flexibel en schaalbare online shop ontwikkeld. Deze omvat o.a. een responsive tijdsloten- en ticketsysteem en twee API-koppelingen met het CRM-systeem Clang. De eerste API-koppeling heeft betrekking op de transactionele e-mailverwerking. Wanneer een boeking succesvol is gerealiseerd, worden de boekingsgegevens doorgezet naar Clang. Vanuit Clang wordt dan de transactionele e-mail verzonden naar de klant. De tweede API-koppeling zorgt ervoor dat de algemene nieuwsbrief aanmeldingen vanaf de website rechtstreeks in Clang komen.
impactéén
Een uitbreiding van het beheersysteem waarin tijdsloten, entreetickets, bestellingen en instellingen kunnen worden beheerd.
tijdsloten
Tijdsloten zijn zelf te configureren en te beheren op dag- en periode niveau. Daarnaast is er een maximaal toegestaan aantal deelnemers aan te koppelen.
entree-
Entreetickets, tijdsloten en activiteiten zijn zelf te configureren en te beheren. Via de online shop kunnen bezoekers hun toegang regelen en direct betalen.
realtime
Met de realtime managementrapportage is er direct inzage in de bezoekersaantallen en omzetcijfers van entree en activiteiten van een geselecteerde periode.
koppeling
De koppeling met het marketing automation systeem Clang zorgt er voor dat klanten direct een mail krijgen na hun transactie en dat daarnaast nieuwsbrief aanmeldingen automatisch in het systeem komen.
barcode
De PDF-entreetickets worden met barcode gegenereerd. Aan de museumkassa worden de barcodes gescand, waardoor de bezoekers direct geregistreerd staan in het kassasysteem.
impact
Doordat de aankoop van entreetickets en het boeken van tijdsloten is geautomatiseerd, is de self-service van de bezoeker verhoogd en de klantreis geoptimaliseerd. Met de mogelijkheid om een maximaal toegestaan aantal deelnemers toe te kennen per tijdslot, kan Rijksmuseum Twenthe haar bezoekersstromen reguleren.
Met de flexibele en schaalbare online shop heeft Rijksmuseum Twenthe de vrijheid om haar productaanbod te beheren terwijl administratieve handelingen worden beperkt. Met het realtime inzicht in bezoekersaantallen, geboekte tijdsloten en activiteiten en de omzetcijfers, heeft Rijksmuseum Twenthe een professionaliseringsslag weten te maken.
diensten